عمل بینی برای کدام افراد خطر دارد؟
نوشته شده توسط : تيم تحقيقاتي كلينيك هاي جراحي

عمل بینی در سال 2021 یکی از پرطرفدارترین عمل ها شناخته شده است، اما یکی از نکات مورد نظر در این عمل این است که عمل بینی برای کدام افراد خطر دارد؟ این سوالی است که 90% افراد به آن توجه نمی کنند و تنها به زیبایی بینی خود توجه می کنند، در صورتی که این موضوع که عمل بینی برای چه کسانی خطرناک است؟ از زیبایی القا شده به شما پس از عمل بسیار مهمتر می باشد.

آیا عمل بینی می تواند خطرناک باشد؟

اگر شما قصد به انجام عمل بینی دارید، باید به این نکته توجه کنید که عمل بینی تا یک بازه زمانی می تواند اختلالات بسیار شدیدی در زندگی شما ایجاد کند که با توجه به شرایط روحی و جسمانی هر فرد می تواند متفاوت از فرد دیگر باشد. این بازه زمانی بین یک هفته تا 20 روز برای افراد متفاوت زمان بر است، البته قابل ذکر است که در برخی از افراد با توجه به شرایط جسمانی نامناسب عوارض و اختلالات می تواند حتی تا یک سال نیز ادامه داشته باشد.

نه تنها عمل بینی بلکه شما هر عملی که روی اعضای بدن خود انجام می دهید، می تواند اثرات متفاوتی بر روی اعضای بدن شما باقی بگذارد که با توجه به مراقبت های بالینی و دارو های پزشکی قابل درمان خواهند بود اما سوال این است که عمل بینی برای کدام افراد خطر دارد؟ و برای چه افرادی نسبت به افراد دیگر می تواند عوارض سنگین تری داشته باشد؟

جراحی بینی

جراحی بینی

عوارضی که عمل بینی می تواند برای شما به همراه داشته باشد

  • ایجاد خونریزی شدید
  • ایجاد عفونت
  • بی حسی طولانی مدت در دماغ
  • همانوم که می توان آن را جمع شدن خون زیر پوست نامید.
  • زخم داخلی وخیم برای بینی
  • نیاز به عمل های متعدد
  • عدم موفقیت عمل مورد نظر و بازگشت بینی به حالت اولیه
  • ورم های طولانی مدت
  • کبودی های غیر عادی 

خطرات جراحی بینی

خطرات جراحی بینی

عمل بینی برای کدام افراد خطر دارد؟

با توجه به عوارضی که عمل بینی می تواند به همراه داشته باشد این سوال که عمل بینی برای کدام افراد خطر دارد؟ از جنبه های متفاوتی برخوردار خواهد شد.

1 ــ افرادی که سیگار می کشند و به الکل اعتیاد دارند

در پاسخ به سوال عمل بینی برای کدام افراد خطر دارد؟ در ابتدا می توانم به افرادی اشاره کنیم که به سیگار به صورت شدید اعتیاد دارند و الکل مصرف می کنند زیرا خونریزی حاصل از عمل دماغ می تواند تاثیر بسیار منفی برای شما داشته باشد، به همین دلیل پیشنهاد می شود افرادی که قصد به انجام عمل بینی دارند حتما باید مصرف سیگار و الکل خود را قطع کنند.

2 ــ افرادی که بیماری دیابت دچار هستند

عمل بینی برای کدام افراد خطر دارد؟ مسلما افرادی که بیماری دیابت دارند در دسته اول پاسخ های این سوال قرار خواهند گرفت، زیرا 90% این افراد دارای بیماری های کلیوی هستند و در بهبود زخم های با مشکل در بازه زمانی روبرو می شوند.

خطرات جراحی بینی

افراد پر خطر برای جراحی بینی

3 ــ افرادی که بیماری قلبی و عروقی دارند

یکی از مهمترین خطرات برای بیماران قلبی و عروقی می توان جریان بیهوشی باشد، توجه داشته باشید شما زمانی که عمل دماغ انجام می دهید نیاز به واکنش مناسب نسبت به موارد بیهوش کننده دارید و اگر به بیماری قلبی دچار باشید این مواد می توانند منجر به مرگ شما باشند. البته قابل ذکر است که از دیگر موارد بیماری قلبی و عروقی در عمل بینی می توان به کم خونی اشاره داشت که به دلیل خونریزی ناشی از عمل دماغ بسیار خطر آفرین است.

4 ــ دارای اختلالات تنفسی هستند

افرادی که دارای اختلالات تنفسی هستند از مورد های ویژه در پاسخ به سوال عمل بینی برای کدام افراد خطر دارد؟ قرار می گیرند زیرا همانطور که می دانید عمل بینی در طی بازه زمانی عمل از تنفس شما توسط بینی جلوگیری می کند و مسلما این می تواند تاثیر بسیار خطر آفرینی بر بیماری تنفسی شما داشته باشد.

صفحات پر طرفدار را از دست ندهید!

5 ــ افرادی که دارای سلامت روانی نیستند

برخی از افراد به دلیل نداشتن سلامت روانی کافی نمی توانند تصمیمات درستی در زندگی خود بگیرند و ممکن است عمل دماغ نیز یکی از تصمیمات اشتباه این افراد باشد که بعد از عمل می تواند به دلیل اختلالات روانی برای آنها ابهام بسیار شدیدی در افکار و تصمیمات انجام شده، ایجاد کند. برخی از افراد که دارای اختلالات روانی هستند به دلیل اضطراب بسیار شدید و ممیز بودن شخصیت خود دست به انجام عمل های زیبایی متعدد می زنند که عمل زیبایی دماغ نیز می تواند یکی از آنها تلقی شود به همین دلیل این افراد جز دسته های اصلی برای پاسخ به سوال عمل بینی برای کدام افراد خطر دارد؟ قرار می گیرند.

عوارض جراحی بینی

عوارض جراحی بینی

پاسخی کلی در سوال عمل بینی برای کدام افراد خطر دارد؟

اگر بخواهیم یک پاسخ کلی در جواب به سوال عمل بینی برای کدام افراد خطر دارد؟ پیدا کنیم، می توانیم بگوییم هر فرد که دارای یک بیماری خاص است می تواند در معرض خطر برای انجام عمل و بیهوشی قرار داشته باشد، به همین دلیل قبل از عمل پیشنهاد می شود که بیماری های شناخته شده را به دکتر بیان کرده و در صورت هرگونه مشکل از عمل جلوگیری شود.

قابل ذکر است که برخی از افراد نسبت به بیماری های بیان شده مانند اختلالات تنفسی، بیماری های قلبی، کم خونی، دیابت و مشکلات کلیوی خود آگاهی کافی ندارند و هنوز به آنها پی نبرده اند به همین دلیل پیشنهاد می شود که نه تنها برای عمل دماغ بلکه برای انجام هرگونه عمل دیگری، قبل از عمل حتما یک چکاپ کامل از خود انجام دهید تا در صورت وجود هرگونه مشکل و بیماری آگاهی کامل پیدا کنید. بسیاری از عمل های ناموفق که منجر به مرگ شده اند را می توان حاصلی ناموفق در اثر نداشتن آگاهی کافی از بیماری های موجود مانند اختلالات تنفسی و بیماری های قلبی و عروقی دانست.





:: برچسب‌ها: جراحی بینی ,
:: بازدید از این مطلب : 289
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 مرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: